A kedvezményezett neve:
Matyodesign Nonprofit Kft.
A projekt címe:
MATYODESIGN CENTER
A támogatás összege:
31 724 000 Ft
A támogatás mértéke:
93,68%
A projekt azonosítószáma:
GINOP-5.1.3-16-2017-00007
A pályázati felhívás neve, kódszáma:
GINOP-5.1.3.-16 Társadalmi célú vállalkozások ösztönzése
A projekt befejezési dátuma:
2019.01.31.
A projekt összefoglalása:
A matyodesign márka 2010-ben jött létre, a tardi asszonyok anyagi és erkölcsi megbecsülése és a matyó kultúra életben tartása érdekében. A márka megálmodója és ügyvezetője ebben a faluban nőtt fel és szívén viseli az emberek sorsát gyerekkora óta. Olyan termékeket készítünk és értékesítünk, melyeken az eredeti matyó hímzés motívumai láthatók. Kezdeti és jelenlegi tevékenységünket tekintve elmondható, hogy ruházati termékre és kiegészítőkre készítünk matyó hímzéseket, melyeket jelenleg viszonteladóink révén értékesítünk elsősorban a hazánkra érkező külföldi turisták számára, illetve 2016 év végére egy modernizált webshop formájával tudjuk megszólítáni a magyar vásárlókat is. Vállalkozásunkat 2014-ig egy családon belüli cégünk inkubálta, majd 2014-ben hoztuk létre a Matyodesign Nonprofit kft-t. Működési profilunkat tekintve társadalmi vállalkozás vagyunk, hiszen elsődleges szempont számunkra, a tardi asszonyok életminőségének javítása és matyó kultúra fenntartása. Sem profilunk sem kezdeti tevékenységünk nem változott jelentősen, ma is az a legfontosabb számunkra, hogy a matyó kultúrát és a tardi asszonyok munkáját népszerűsítsük. Alkalmazottjainkat tekintve elmondható, hogy a megalakulásunk óta folyamatosan bővülünk, jelenleg 15 asszony számára tudunk egyszerűsített foglalkoztatás keretében munkát biztosítani, illetve megbízási szerződés keretében további 3 főt alkalmazni, mely létszám növelése kiemelt cél. Árbevételünk a megalakulás óta növekszik, az üzleti eredményt tekintve is jelentős javult értünk el az elmúlt két évben. A vállalkozás székhelye a 3416 Tard, Rákóczi út 48. címen, telephelyünk pedig a 3416 Tard, Rákóczi út 30. szám alatt található. A vállalkozás képviseltében sem történt változás, a megalakulás óta az ügyvezetői tisztséget Váczi Rozália tölti be. Vállakozásunk főtevékenysége a megalakulás óta a 9499 ’08 M.n.s. egyéb közösségi, társadalmi tevékenység, mely tevékenység keretében arra vállalkozunk, hogy a tardi asszonyok számára munkalehetőséget, ezáltal nagyobb társadalmi megbecsülést, valamint egy közösségi teret biztosítsunk. E tevékenység keretében a tardi asszonyok egyik legnagyobb kincsét – a matyó hímzést- szeretnénk nemzetközileg is elismerté tenni, olyan ruhaneműk és kiegészítők értékesítése révén, melyeken valódi matyó motívumok találhatók. Jelenlegi piaci helyezünket tekintve elmondható, hogy hozzánk hasonló termékpalettával sok hazai vállalkozás rendelkezik, azonban kizárólag a matyó kultúrából ihletet merítő kézzel készült ruházati termékek piacán hazánkban még nincs jelentős versenytársunk. Azonban vállalkozásunk is érzi az utóbbi évekre jellemzők piaci változások hatásait, melyekből következik, hogy csak a népművészeti hívó szóval már nem él meg a márka. Ugyanakkor a minőségi, kézzel készített termékek piacát célzó vállalkozások számára nagyobb a lehetőség a dinamikus fejlődésre itthon és Európában is. Az európai uniós csatlakozás következményeként a hazai ruhaipari tevékenységek termékek közel 70%-a külföldön kerül értékesítésre (KSH 2014-es adat), melyek jelentős része minőségi alapanyagokból készült kézműves termék. A tömeggyártásban megfigyelhető, hogy nő a fogyasztói kereslet az egyedi termékek iránt. Napjaink tömegtermelésében egyre jelentősebb az úgy nevezett „tömeges testre szabás jelensége”, mely során a tömegtermékeket a fogyasztó egyedi igényeire szabják. A 2010-es években a ruha és ajándékpiacon jelentkező, a magyar motívumokat felkapó trend lecsengése, valamint a fent bemutatott európai fogyasztási szokások miatt, a kreatív kézműves ruhák és ajándékok piacán működő vállalkozások -így a mi társadalmi vállalkozásunk számára is – elsődleges célcsoporttá váltak a hazánkba látogató és az online csatornákon elérhető külföldiek. Továbbá, a Külügyminisztériummal és a MNKH Magyar Nemzeti Kereskedőházzal jelenleg is folynak tárgyalások, melyek értelmében lehetőségünk lehet arra, januárban termékeink felkerülhetnek a protokoll ajándéklistákra, mely egy újabb kiváló csatorna lehet mind az értékesítésre, mind a hírnevünk népszerűsítésére. Vállalkozásunk fejlődési lehetőségként definiálja, a saját ruhaneműk gyártási volumenének növelését, és a viszonteladói partnereken kívül az online értékesítési lehetőségek nagyobb arányú kihasználását.
A projekt keretében Tard, Rákóczi út 30. alatti megvalósítási helyszínünkön 5 fő munkavállaló foglalkoztatására került sor. A munkavállalóink hozzájárultak társadalmi vállalkozásunk működtetéséhez, a tardi kultúra és eszméink továbbadásához. A bevont célcsoport tagok képzésben is részt vettek, melynek hozzáadott értékeként munkájukat segítő képességekre tettek szert. Foglalkoztatottjaink munkáját, valamint a projekt zavartalan előrehaladását projektmenedzser és pénzügyi menedzser segítette. Piacra jutási tevékenységünket online és offline marketinggel valósítottuk meg, honlapfejlesztés segítségével növeltünk virtuális látogatóink számát, ezen kívül eleget tettünk tájékoztatási és nyilvánossági kötelezettségünknek.