KERESD A WEBSHOPBAN ÚJ SZÍNEINKET, ÜNNEPI AJÁNLATAINKAT!

Back to top

PROJEKTJEINK

A kedvezményezett neve:
Matyodesign Nonprofit Kft.

A projekt címe:
Matyodesign Bemutatóterem

A támogatás összege:
34 446 331 Ft

A támogatás mértéke:
70%

A projekt azonosítószáma:
GINOP-1.2.14-20-2021-00063

A pályázati felhívás neve, kódszáma:
GINOP-1.2.14-20 Divat és Dizájnipari mikro-, kis- és középvállalkozások modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztések támogatása

A projekt tényleges befejezési dátuma:
2022.11.25.

A projekt összefoglalása:

A növekedés biztosításához bemutatótermet kívánunk létrehozni Tardon, ahol az érdeklődők megismerik a termékeinket, a munkafolyamatokat, a munkaeszközök használatát. A projekt keretében divat-és designipari gyártóként a 21. század gazdasági trendjeit követve megújulásunkat elősegítő technológiai fejlesztést is végrehajtunk, a munkavégzést optimalizáljuk, a viszonteladókkal, online megrendelőkkel, egyedi varrodai, hímzés szolgáltatást igénybe vevőkkel transzparens folyamatok keretében tarthatunk kapcsolatot. Bemutatóterem eredményeképpen a viszonteladói hálózat bővülni tud, nagyobb értékesítési volumen érhető el, mely a bevételek növekedéséhez vezet, az ágazat egyik jelentős szereplőjeként középtávon megerősödhetünk. A fejlesztés hatásaként a magánszemély vevőket fogadhatjuk, melyből bevételeket generálhatunk, amiket visszaforgathatunk. Az érdeklődőknek lehetőségünk lesz arra, hogy a bemutatóteremben a varrodavezetővel egyedi ruhák tervezésében, színek és minták kiválasztásában egy interaktív folyamat keretében részt vegyenek, mely tevékenységgel az egyediségre még nagyobb hangsúlyt tudunk fektetni a tömeggyártással szemben. Ily módon a jövőben a kiélezett, erőforrásigényes nemzetközi versenyben profitábilisan, fejlődőképesen, versenyképesen működhetünk. További hatása a bemutatóterem létrehozásának a termékfejlesztés, számos fejlesztő ötlettel rendelkezünk, amit bemutatótermünkben az érdeklődőknek bemutatunk, őket bevonhatjuk tervezésbe. Ilyen fejlesztő ötlet például, hogy a hímzett textilipari termékek mellett Matyodesign logóval ellátott kisebb faipari ajándéktárgyak gyártásának kialakítását is véghez kívánjuk vinni. Összességében a projekt eredményeképpen a bemutatóterem létrehozásával több emberhez juthatunk el, bevételeink, exportunk a viszonteladói, valamint a közvetlen online vásárlók megrendelési állományainak növekedésével tud gyarapodni. A projekt ráfordításai hozzájárulnak a jövőbeli exponenciális bevétel növekedéshez, a digitalizációnak, új eszközök, gépek beszerzésének, infrastrukturális beruházásnak köszönhetően, a technológiai rendszerek és kapacitások kialakításával hatékonyságunk növekszik, fokozott eredményességgel tudunk szakmailag, technológiailag és üzletileg is gyarapodni.

A kedvezményezett neve:

Matyodesign Nonprofit Kft.


A projekt címe:

Energetikai beruházás megvalósítása a Matyodesign Nonprofit Kft-nél


A támogatás összege:

3 175 263 Ft


A támogatás mértéke:

54,99%


A projekt azonosítószáma:

GINOP-4.1.4-19-2020-00855


A pályázati felhívás neve, kódszáma:

GINOP-4.1.4.-19 Megújuló energia használatát, energiahatékonyság növelését célzó épületenergetikai fejlesztések támogatása


A projekt tervezett befejezési dátuma:

2021.12.31.

A projekt összefoglalása:

A fejlesztés céljaként a tardi épület energiatakarékosságának és energiahatékonyságának javítását, a fenntartási költségeinek csökkentését, környezettudatos gazdasági versenyképességünk erősítését, a környezetterhelés csökkentését tűztük ki. További célunk, hogy a fejlesztéssel javítsuk munkakörülményeinket és a létrejött megtakarítás átcsoportosításával technológiai minőségjavulást és árbevétel növekedést érjünk el. Az energiahatékonyság javításának jegyében a következő tevékenységek kerültek megvalósításra a pályázat keretein belül:

  • fűtéskorszerűsítés
  • árnyékolástechnikai rendszer kiépítése
  • napelemes rendszer telepítése
  • nyílászárók cseréje

A kedvezményezett neve:
Matyodesign Nonprofit Kft.
A projekt címe:
Matyodesign Varroda
A támogatás összege:
62 509 450 Ft
A támogatás mértéke:
81,76%
A projekt azonosítószáma:
GINOP-5.1.7-17-2019-00324
A pályázati felhívás neve, kódszáma:
GINOP-5.1.7.-17 Társadalmi célú vállalkozások ösztönzése
A projekt tervezett befejezési dátuma:
2021.05.01.
A projekt tényleges befejezési dátuma:
2021.01.31

 

A projekt összefoglalása:

A Matyodesign Nonprofit Kft. főtevékenysége egyéb közösségi, társadalmi tevékenység. Mindez magába foglalja cégünk alapeszméit, értékrendjét, a fejlesztendő tevékenységet, a közvetítendő üzenetet. A különleges matyó hímzésvilág terjesztésével Tardot, az ott élő embereket, a kezükből kikerülő kincseket kívánjuk megismertetni Magyarországgal és világszerte. Társadalmi vállalkozásunk a támogatási kérelem benyújtásáig legnagyobb súllyal készen vett textiláruk hímzésével majd értékesítésével foglalkozott, ám jelen projekt keretében fejleszteni kívánt varroda segítségével a jövőben saját magunk kívánjuk megvarrni az alaptermékeket is, melyeket később a hímzőasszonyoknak adunk tovább a matyó motívumokkal való díszítésre, továbbá jövőbeli terveink között szerepel egyéb ruhaipari szereplőknek varrodai szolgáltatás nyújtása. A fejlesztés hatására több ember juthat munkához, gyarapodhatnak a kapacitások, ezáltal a bevételek dinamikusan nőhetnek, melyeket vissza kívánunk forgatni vállalkozásunkba

Jelenlegi formájában a vállalkozás 2014 óta működik. A tulajdonosok, Váczi Rozália és Borbála gyermekkoruk óta ismerik a hímzőasszonyokat, akik kezdetben nevelőként, majd foglalkoztatott hímzőasszonyokként voltak mellettük. A munkatársaink mindegyike tapasztalattal rendelkezik a majdani hátrányos helyzetű munkatársainkkal való együttműködésben, ismeri a helyiek igényeit, értékrendjüket és munkabírásukat. Célunk a matyó kultúra megőrzése, a helyi emberek foglalkoztatása, jólétük növelése. Jelenleg 15‐20 hímzőnőt egyszerűsített foglalkoztatás keretében juttatunk munkához, a projekt keretében 8,5 hátrányos helyzetű munkavállaló foglalkoztatását tűztük ki, számukra a helyi varroda kialakításával adunk lehetőséget.

A Matyodesign a GINOP‐5.1.3‐16‐os projekt során létrehozott Matyodesign Center közösségi tér mellett a jövőben az új GINOP‐5.1.7‐17‐es projekt keretében tervezett fejlesztéssel a varrodai kapacitásait kívánja bővíteni. Jelenleg a rendelkezésre álló varrógépeink korlátozottak, számos olyan ruhadarabot értékesítünk, amelyek varrási és szabász feladatait nem képesek a gépek ellátni. A legtöbb textíliát készre szabottan vásároljuk meg az egyedi hímzést megelőzően. A varroda kialakításával terveink szerint költségeket csökkenthetünk (legyen szó a disztribúcióról, a beszerzési árakról), hatékonyságot növelhetünk, emellett kijelölhetünk egy újabb üzletágat, a varrodai szolgáltatásnyújtást kis kollekciójú magyar tervezők számára.

A kedvezményezett neve:

Matyodesign Nonprofit Kft.
A projekt címe:
MATYODESIGN CENTER
A támogatás összege:
31 724 000 Ft
A támogatás mértéke:
93,68%
A projekt azonosítószáma:
GINOP-5.1.3-16-2017-00007
A pályázati felhívás neve, kódszáma:
GINOP-5.1.3.-16 Társadalmi célú vállalkozások ösztönzése
A projekt befejezési dátuma:
2019.01.31.

A projekt összefoglalása:

A matyodesign márka 2010-ben jött létre, a tardi asszonyok anyagi és erkölcsi megbecsülése és a matyó kultúra életben tartása érdekében. A márka megálmodója és ügyvezetője ebben a faluban nőtt fel és szívén viseli az emberek sorsát gyerekkora óta. Olyan termékeket készítünk és értékesítünk, melyeken az eredeti matyó hímzés motívumai láthatók. Kezdeti és jelenlegi tevékenységünket tekintve elmondható, hogy ruházati termékre és kiegészítőkre készítünk matyó hímzéseket, melyeket jelenleg viszonteladóink révén értékesítünk elsősorban a hazánkra érkező külföldi turisták számára, illetve 2016 év végére egy modernizált webshop formájával tudjuk megszólítáni a magyar vásárlókat is. Vállalkozásunkat 2014-ig egy családon belüli cégünk inkubálta, majd 2014-ben hoztuk létre a Matyodesign Nonprofit kft-t. Működési profilunkat tekintve társadalmi vállalkozás vagyunk, hiszen elsődleges szempont számunkra, a tardi asszonyok életminőségének javítása és matyó kultúra fenntartása. Sem profilunk sem kezdeti tevékenységünk nem változott jelentősen, ma is az a legfontosabb számunkra, hogy a matyó kultúrát és a tardi asszonyok munkáját népszerűsítsük. Alkalmazottjainkat tekintve elmondható, hogy a megalakulásunk óta folyamatosan bővülünk, jelenleg 15 asszony számára tudunk egyszerűsített foglalkoztatás keretében munkát biztosítani, illetve megbízási szerződés keretében további 3 főt alkalmazni, mely létszám növelése kiemelt cél. Árbevételünk a megalakulás óta növekszik, az üzleti eredményt tekintve is jelentős javult értünk el az elmúlt két évben. A vállalkozás székhelye a 3416 Tard, Rákóczi út 48. címen, telephelyünk pedig a 3416 Tard, Rákóczi út 30. szám alatt található. A vállalkozás képviseltében sem történt változás, a megalakulás óta az ügyvezetői tisztséget Váczi Rozália tölti be. Vállakozásunk főtevékenysége a megalakulás óta a 9499 ’08 M.n.s. egyéb közösségi, társadalmi tevékenység, mely tevékenység keretében arra vállalkozunk, hogy a tardi asszonyok számára munkalehetőséget, ezáltal nagyobb társadalmi megbecsülést, valamint egy közösségi teret biztosítsunk. E tevékenység keretében a tardi asszonyok egyik legnagyobb kincsét – a matyó hímzést- szeretnénk nemzetközileg is elismerté tenni, olyan ruhaneműk és kiegészítők értékesítése révén, melyeken valódi matyó motívumok találhatók. Jelenlegi piaci helyezünket tekintve elmondható, hogy hozzánk hasonló termékpalettával sok hazai vállalkozás rendelkezik, azonban kizárólag a matyó kultúrából ihletet merítő kézzel készült ruházati termékek piacán hazánkban még nincs jelentős versenytársunk. Azonban vállalkozásunk is érzi az utóbbi évekre jellemzők piaci változások hatásait, melyekből következik, hogy csak a népművészeti hívó szóval már nem él meg a márka. Ugyanakkor a minőségi, kézzel készített termékek piacát célzó vállalkozások számára nagyobb a lehetőség a dinamikus fejlődésre itthon és Európában is. Az európai uniós csatlakozás következményeként a hazai ruhaipari tevékenységek termékek közel 70%-a külföldön kerül értékesítésre (KSH 2014-es adat), melyek jelentős része minőségi alapanyagokból készült kézműves termék. A tömeggyártásban megfigyelhető, hogy nő a fogyasztói kereslet az egyedi termékek iránt. Napjaink tömegtermelésében egyre jelentősebb az úgy nevezett „tömeges testre szabás jelensége”, mely során a tömegtermékeket a fogyasztó egyedi igényeire szabják. A 2010-es években a ruha és ajándékpiacon jelentkező, a magyar motívumokat felkapó trend lecsengése, valamint a fent bemutatott európai fogyasztási szokások miatt, a kreatív kézműves ruhák és ajándékok piacán működő vállalkozások -így a mi társadalmi vállalkozásunk számára is – elsődleges célcsoporttá váltak a hazánkba látogató és az online csatornákon elérhető külföldiek. Továbbá, a Külügyminisztériummal és a MNKH Magyar Nemzeti Kereskedőházzal jelenleg is folynak tárgyalások, melyek értelmében lehetőségünk lehet arra, januárban termékeink felkerülhetnek a protokoll ajándéklistákra, mely egy újabb kiváló csatorna lehet mind az értékesítésre, mind a hírnevünk népszerűsítésére. Vállalkozásunk fejlődési lehetőségként definiálja, a saját ruhaneműk gyártási volumenének növelését, és a viszonteladói partnereken kívül az online értékesítési lehetőségek nagyobb arányú kihasználását.

A projekt keretében Tard, Rákóczi út 30. alatti megvalósítási helyszínünkön 5 fő munkavállaló foglalkoztatására került sor. A munkavállalóink hozzájárultak társadalmi vállalkozásunk működtetéséhez, a tardi kultúra és eszméink továbbadásához. A bevont célcsoport tagok képzésben is részt vettek, melynek hozzáadott értékeként munkájukat segítő képességekre tettek szert. Foglalkoztatottjaink munkáját, valamint a projekt zavartalan előrehaladását projektmenedzser és pénzügyi menedzser segítette. Piacra jutási tevékenységünket online és offline marketinggel valósítottuk meg, honlapfejlesztés segítségével növeltünk virtuális látogatóink számát, ezen kívül eleget tettünk tájékoztatási és nyilvánossági kötelezettségünknek.

 

You don't have permission to register